Feb. 06, 2013

Stackars Peter som inte fick en ros, men det var ju tur att Gusten gav honom en. Men värsta pinsamt asså att han trodde att det var Josefine som gav honom rosen, omaaay!

Sen gillar jag ju Robin och hans motto "ingen är vackrare än du", skön kille! Frisör och att han vågar vara sig själv, det är starkt!

Vilken vacker dikt på norska också! Skriven av Ibsen på sena 1800-talet, underbar! Att sedan jämföra den med att Kalle fem år älskar att klä sig i klänning var ju ett genidrag av Skolverket och Uppsalas universitets avdelning för svenska nationella proven!

Den anonyma insändelsen om skönhets ideal var ju också nämnvärd, intressanta vinklingar som tåls att tänkas över, tycker inte ni också det?
Tänk vad mycket man kan reflektera över.
Provet avslutades med en målning av Picasso, men jag måste säga att min favoritdel av provet var tidslinjen men skönhetsideal. Klockren!
Tänk att få se olika kroppar så som skönhetsidealen var på barock och rokoko-tiden!

Hoppas det gick bra för alla på svenska nationella delprov B!
Själv kastade jag i mig ett halvt kilo vindruvor och en halv vitamin well och är faktiskt nöjd med resultatet. Dock fasar jag redan i detta nu inför nationella i matte som inte riktigt är min hemmaplan. Men nog om svagheter, lyft fram era starka sidor, det behövs i tider som dessa.

Godnatt gott folk, hoppas ni får några timmars sömn innan det är dags att gå upp, innan gryningen, igen för att fara iväg till den plats där vi vistas fler timmar än våra egna hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0