Feel good!

Jag och Carro snackade mycket om det här med att må bra och att kunna känna sig tillräcklig. Det är så mycket viktigare än, ja ALLT annat. Att må bra är liksom grundläggande till att allt annat ska fungera. Så jag tänkte lite på hur man ska få det att fungera.

• Avundsjuka, alla känner den. Men istället för att låta den äta upp dig inifrån, tänk på vad du har, som inte den personen har. Alla människor är ju olika och att gå runt och må dåligt över att man tycker att någon är bättre på något sätt är bara idiotiskt. Tänk på de brister den personen har, som du inte har!

• Bry dig inte om folk pratat skit. Med största sannolikhet är du inte det enda offret. Snackar folk skit, snackar de skit om allt och alla. Till och med om sina bästa vänner, och då känns det väl inte lika farligt?

• Gör inget du känner dig obekväm med! Gör precis det du vill och våga stå upp för det. Att vara stark istället för svag är ju alltid ett vinnande koncept.

• Sätt upp dina mål. Vill du ha bättre betyg? Skaffa dig det då! Det finns alltid bara en person som står i vägen för dig och det du verkligen vill; dig själv. Kämpa för att nå ditt mål. Inget får en att må så bra som när man klarat något som man knappt trodde att man skulle klara.

• Sluta bry dig om vad andra tycker om dig. Alla har brister; kanske är man inte så smal som man vill vara, kanske har man fula öron, kanske har man komplex. You name it!
Men det är ändå DU! Jag menar, jag var hos tandläkaren för att jag inte gillade mina tänder. Men sen kom jag ju fram till, det här är ju JAG. Det hade inte varit det längre om jag hade haft helt perfekta tänder, det hör ju till hela ens identitet att ha brister. Om alla hade varit perfekta, hur rolig hade världen varit då?
Så bry dig inte om vad andra tycker, våga vara precis så som du vill. Det låter alltid så jäkla klitschigt. Men hur hade jag varit om jag brytt mig för mycket. Jag älskar att driva med mig själv och andra, säga konstiga saker, skämta om heelt fel saker. Jag säger alltid saker innan jag hunnit tänka över det, och sen kan det låta jätteelakt och nästan såra människor. En brist, men det är ju jag.

Så, har äntligen fått skriva av mig lite, om en viktig sak till råga på allt. Wonderful, vi hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0