Showjumping is hard workout!

Herreguud, har ridit två ridpass idag och framförallt det sista var riktigt jäkla jobbigt! Har nog aldrig varit så andfådd och röd i ansiktet efter ett ridpass förut!

Först red jag min vanliga Carinalektion med Otto. Det var markarbete med lite fokus på svängar och lydnad, och det gick väl bra. Dock inget märkvärdigt.

Sen red jag i alla fall träning för Klara på Cefyr och det gick så sjukt bra verkligen! Älskar den hästen på riktigt asså, min bebis! Eller aa han är ju varken ung eller liten, men han är min bebis ändå, haha.

Nej men det var S-svängar över väldigt tittiga hinder. Plastmattor, våghinder, sockerbitar under hindren med mera.
Så fick verkligen kämpa för att den där jäkla stora hästen skulle lyssna men jäklar vad värt det det var.

Så nu har jag fått skriva lite häst som ingen bryr sig om, men det är det jag gjort idag. Förutom att Helga våldtog mig hemma hos mig innan, men det är ju en annan historia, hahahah!
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0