Slakteriet idag dåå!

Haha idag var jag ju då på ett slakteri utanför Borås med Hanna och två medarbetare på företaget.
Jag är stolt för jag var med under hela rundgången!

Först var det ett rum med bara inälvor i olika plåt-kar. Då luktade det bara lite, men jävlar vad det luktade sen!
Asså det går inte att beskriva lukten, död, blod, maginnehåll, inälvor... Jao.

Så nästa rum hängde det massa döda kroppar i taket. Herre det var kor, grisar och till och med hästar... Intressant att hästar och kor ser exakt likadana ut i det tillståndet.

Sen gick Hanna, men jag följde med till det tredje rummet, och där var set typ 20 personer som gjorde massa saker.
Lite äckligt för det var kedjor i taket som det hängde inälvor och kohuvuden i, och de rörde på sig och det droppade blod överallt. Sjukt, huvudena hade ju inget skinn på sig, utan det var bara muskler, kött och ögon, och så fick huvudena dödsryckningar, asså usch!!

Vill nog inte dra alla detaljer, för seriöst, det är så äckligt! Aa är glad för att mina föräldrar inte är slaktare kan jag säga, fyfan! Men det är ändå bra att känna till alla steg i branschen om man säger så.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0