Stallet, Cefyr!

Har varit en snabbis i stallet idag också.
Skulle bara fixa allt med Cefyr; mat, mockning, borsta och sånt.
Mamma fick hjälpa till lite med sånt som var för jobbigt att göra med gips.
Men det var i alla fall härligt att få komma ner till stallet efter en så lång tid.

Ibland är man ju trött på det, inte hästarna eller ridningen, men skitarbetet som hör till. Men det är just det att det hör till, och när man varit borta från det
i tre veckor så blir till och med det
"kul".

Det var mysigt att få träffa Cefyr i alla fall. Gosig han är!
Ska rida på torsdag redan och är redan jättetaggad till det!
Nu hoppas jag bara att jag kommer orka fortsätta med min styrketräning även när jag börjat rida och träna på andra sätt.

Det här med träning, det är bara en sak jag vill förtydliga;
Tjejer, gå inte runt och tro att ni är tjocka!

Det är lätt att se på killarna i samma ålder och tänka "jag vill också ha en sån mage". Kanske strävar inte alla tjejer som "sixpack", men platt mage.
Det som är viktigt att veta i detta fallet är att tjejer har 30% mer underhudsfett än vad killar har.
Killarna i sin tur föds med 40% mer muskelmassa än tjejer.

Så då är det ju inte konstigt ALLS!
Killar borde ta åt sig detta och tänka över innan de sätter sjuka ideal på tjejer och deras kroppar.
Tjejer kan träna lika mycket som ni, och inte få samma resultat. Det är ju naturligt och så det är.

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0