KONY 2012

Det här är en video som jag kräver att ni ska se!
Det handlar om Joseph Kony, en av världens mest kriminella.
Han har gjort pojkar till barnsoldater, tvingat de att döda sina
egna familjer och gå ut i krig. Han kidnappar och ger dem vapen.
Även flickor kidnappas, och görs till sexslavar.

Efter att ha sett den här 30 minuter långa filmen kan jag inte annat än
att bli arg, och lite tårögd.
Den här mannen har gjort barn till arméer och sexslavar i över 20 år
tror jag att det var, eller 30?
Han är "osynlig", och meningen med projektet "Kony 2012" är att folk ska
få upp ögonen för honom. Göra honom känd, eller ökänd.

Dem sa att det idag finns fler människor på facebook än vad det fanns
folk som levde för 200 år sedan. Sjukt!
Men jag hoppas verkligen att det här gör att projektet sprids, för det
är jätteviktigt, och du kommer verkligen att bry dig efter att du har sett
den här filmen.

Dela filmen om inte annat, det kan göra mycket!


Kommentarer
Postat av: Mirjam

Läs det här innan du börjar tycka att organisationen är guld värda :P http://visiblechildren.tumblr.com/post/18890947431/we-got-trouble?ref=nf

2012-03-08 @ 23:28:24
URL: http://mirjamderko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0