2011 - Året som gått!

Januari

Körde extremt mycket COD, haha!
Min bror fick en mick till vår PS3:a i födelsedagspresent, så vi spelade ju heeela tiden!



Den 18 Januari hände det som jag aldrig trodde skulle hända, min älskling Chez Amie
blev flyttad till Tjörn. Hon var den häst jag red mest, red henne flera gånger i veckan, fick
henne alltid på lektionerna. Hon var en bitchig och svårriden häst som jag älsklade, och hon
lärde sig att gilla mig också.
Jag har svårt att gråta över känslomässiga saker, men jag grät över henne, för när hon åkte
försvann liksom allt för mig. Hon var den som jag lärt mig rida, hon var den jag kunde utantill,
hon var hela mitt självförtroende!
Jag ska åka hälsa på henne när tillfälle kommer!


När jag fick rida Chez Amie allra sista gången, dagen innan hon åkte!

Tror att det var i slutet av Januari eller i början av Februari som vi var i Manchester. Det var
jag, min bror, pappa och farmor och farfar.
Vi brukar resa bort när mamma är på filmfestivalen men sin syster.
Jättemysig minisemester!

Åkte längdskidor och fick världens ärr i ansiktet, nu är dem borta, men hade dem typ i en månad riktigt synliga.
Sved som fan när ma skulle sminka över det också.
Var så äckligt!

Februari

Jag fyllde 14 år när vi var i Engelberg i Schweiz på sportlovet!
Det var helt underbar skidåkning och vädret var perfekt!
Vi bodde på ett hotell som drevs av svenska skidåkande ungdomar
och det var skitcoolt där!


Jag och Alice på toppen av Engelberg systemet!

Jag fick en Iphone 4 i födelsedagspresent, känner att det var en milstolpe, haha!
Livet förändras typ? ;)

Mars

Bestämde mig för att börja i Innebandy igen eftersom jag saknade det, men det höll inte så länge eftersom jag ju slutat eftersom jag inte hade tid, och hur jag än stressade fick jag det inte att gå ihop! :(

Tittade på Big Brother varje dag efter skolan, var helt besatt, kollade och pratade om det hela tiden!

Var på en 'Elevskyddsombudkurs' med Lovisa, haha mitt ute i ingenstans, nejmen det var intressant, lärde oss rätt mycket. Nu är vi riktigt engagerade elevskyddsombud på skolan.

Helga fixade så att jag blev uppringd av Knappen och Hakim på NRJ, faaan för Wake Up Call!
De klippte bort när jag sa ''Jag hör ju att det är Knappen och Haskim''.
Dessutom sa jag "Det är inte rimligt" lite väl många gånger, folk slutade inte reta mig för det asså...


April

Började läsa Vampire Diaries böckerna och blev SÅ fast, köpte sedan tv-serie boxen.
Nördade hela första sässongen på 2 dagar! Det är sjukt...

Det var påsklov och det var heeelt sjukt varmt, så jag låg i bikini på altanen och solade, blev
faktiskt jättebrun på det! "Om sanningen ska fram" släpptes och jag lyssnade non-stop på den hela påsklovet typ!

Fick 10 på Beep-testet i skolan, var typ 4 bäst av alla i klassen och bäst av tjejerna, så var riktigt nöjd!

Maj

Var på Oskar Ehrnbergs födelsedags middag, fäääääst! Det var skitkul, tror att många håller med om det, feett.
Minnen från kvällen: Helgas Celibat-tröja föddes, danser skapades, vi kollade på en vampyrfilm bara jag och oskars pappa gillade typ, bögade oss lite i soffan, ''vårt hörn av matbordet'' hade roligast, vi la upp bröstbilder på Facebook och taggade Hanna, hahahaha!
Jaja you name it, det var kult!



Min och Helgas leverans från Victoria's Secret kom, happyness!

Vi i min klass hade disco för 3:or och 4:or, jag tror vi hade det grymt mycket roligare än vad dem hade!
Jag var DJ, feeett.
Sen blev många sura för att en vi gick in på en toalett med några av killarna, haha asså drama queens? ;)
Jaja, som jag skrev i statusen efter discot "All the crazy shit I did tonight, those would be the best memories".
Haha asså glömmer inte när vi spelade "Sexy bitch" och alla killar i vår klass tog av sig sina skjortor och dansade, minnenn!

Juni

Var i Polen med heeela min familj, mamma pappa bror farmor farfar mormor!
Det var väl fint i Polen, men det blev för mycjet bilåkande.
Lärde mig iallafall massor av saker, vi var bland annat i en bunker Hitler bodde
i innan han dog m.m

Fick sommarlov, loooove it!
Det här skulle bli det bästa sommarlovet någonsin!



På skolavslutningen gjorde jag och Helga vår årliga tårta.
Vi har gjort en tårta på skolavslutningen sen vi gick i 2:an/3:an!
Den var så himla god iår!



Jag var på hopp-träningsläger på Billdals Ridklubb, hade Dunder!
Det var så himla roligt, vi hoppade högt och jag lärde mig jättemycket.
Det var så varmt att vi var tvungna att ha vattenflaskor på lektaren.
Vi hade vattenkrig också, så himla roligt!



Haha jobbade jättemycket både hemma och på mammas och pappas jobb för att spara ihop shoppingpengar för England, okej, det räckte inte riktigt, men jaja, jag jobbade för lite av det iallafall! ;)

Grillade jättemycket nere vid havet med mina vänner, supermysigt!



Juli

Var och hälsade på Sjögrens i Bovall och det var jättemysigt!



I början av Juni var jag på den årliga tenniskolan här i Billdal. I min grupp var Anna, Helga, Hanna och Cornelia. Haha asså tennisskolan är ju så sjukt kul, vi skrattar ju typ 75% av lektionen, tror vår tennistränare håller med...

Innan jag åkte till England sov jag över i 'Astrids Hus' med Helga och Cornelia, vi skulle dygna, men
jag och Connie somnade, medans Helga var med Jens, som gick vid 12 och kom tillbaka 4 på natten, haha!
Sjukt kul hade vi iallafall, det var en ''hejdå-övernattning'' eftersom jag skulle vara i England en månad.

Den 13 Juli gick flyget till London, och sen bussen till Hastings, där min språkresa var.
Språkresan var 3 veckor, och jag bodde i en familj som hette Familjen Forrow. Där bodde jag
med en norska, en spanjor och två fransyskor!
Levde på vita rostmackor med sylt och en kopp te till frukost, och en chipspåse och ett hamburgerbröd med smör i till lunch i dessa 3 veckor!! Haha jag drog till caféer för att få i mig något nyttigt iallafall!
Fick massor av kompisar och har nog aldrig haft det roligare, saknar alla!



Efter språkresan var jag i England i ytterligare 2 och en halv vecka på bilsemester med min familj, de hade med sig bilden ner. Vi bodde på jättemysiga hotell och åkte mycket i sydvästra England. Myyys!


Augusti

12 Augusti kom jag hem från England, jag hade inte varit i Sverige på EN MÅNAD!
Snacka om att jag saknade swedeen! Men hade verkligen haft 'the time of my life'!

Typisk sommar, jag grillar kött...! ;)


Började i 8:an! Storslaget, nejmen det var så himla kul att träffa alla kompisar igen, vissa hade förändrats så himla mycket att man knappt kände igen dem!



Emanuella från min språkresa kom ner från Oskarshamn till Göteborg och vi hade världens roligaste dag på Liseberg!



September

Startade denhär bloggen, kände mig så sjukt peppad till att blogga.
Ville helst blogga med någon annan, så att man var två stycken som uppdaterade, men
ingen kände för det, så jag startade denhär bloggen själv!

Bytte från Franska på Hovåsskolan till Spanska på Nygård, roooligare på Nygård!

Oktober

Fick en ny favorithäst, Nikki!
Ännu en häst ridskolan vill sälja för att hon inte passar in, varför fastnar jag alltid för dem som
är udda och inte passar? Hon är ung och har inte blivit riden så mycket. Eller hon är 6 år tror jag, men hon har haft 2 föl och därför har hon inte blivit riden så mycket.
Hon är jättelik Chez att rida, det var därför jag föll för henne. Helt underbar är hon!

Var på STS Reunion party och träffade alla härliga kompisar från Språkresan på en fartfylld fest i Lisebergshallen, awesome! Det var liveband, DJ och Beachvolleyboll inomhus, coolaste jag varit med om! Vilken stämning!

November

Åkte till Rom med hela familjen inklusive farmor och farfar.
Helt fantastisk stad, älskar när det finns historia bakom allt och så.
Hade precis vunnit Assasins Creed Brotherhood som utspelar sig i 1500-talets
Rom, så var påläst som tusan, haha.



Blev moppeägare till en Peugeot Vivacity Silversport!
Nu väntar jag bara på att fylla 15 och att få ta körkortet.

11 11 11 11 - 11 November år 2011, något speciellt asså!



December

Var i London med Helga! Shoppade och hade det jättekul!
Fick äntligen träffa min idol Robert Downey Jr, aja vaxdockan iallafall... ;)



Gick på den nya Sherlock Holmes filmen med Alice, Oskar och CJ!
Den var SÅ bra, den är inte min favoritfilm för ingeting!



Firade jul, mys mys mys!
Fick mycket fint, men den bästa julklappen var min DC snowboard! Helt perfekt med Burton bindningar och boots!
Love love love!

Åkte till Storhogna med min familj och Sjögren! 6:e året i rad vi var där nu.
Snowboarden funkade toppen i backarna!
Amazing!

Vi firade nyår i Storhogna, och ja, detdär var mitt år 2011!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0