När ditt sociala liv hänger på en like!

En sak många bryr sig om är det här med like's på facebook.
"Herregud vad många like's hon har", "Kolla hur många like's han har
på sin pp", "Hoppad jag får många like's nu..." med mera.
Visst, jag ska kanske inte säga något, jag är precis likadan själv, men det
är kanske därför jag skriver det här.
För att både ni och jag ska få upp ögonen för verkligheten.
Är du cool och snygg har du många like's på din profilbild, annars inte.
Så hela ditt sociala liv och självförtroende hänger på en enda bild.
Den bilden ska visa alla vem du är.
Människor som inte känner dig som kollar din facebook ska genast få rätt
uppfattnng om dig med hjälp av den bilden.
Ibland känner man att man inte orkar med det bara.
Då kan man välja att ha en bild på dig och din häst som pp, det känns på
något sätt avlastande. För du vet, och alla andra vet, att det inte "ska" vara
många många like's på en sån bild.
Men komigen, är det så livet ska vara.
Att du hela tiden känner att "nej, nu är det dags för en ny pp".
Jag vet inte, det känns bara som att hela världen gått och blivit
superytlig.
Men somsagt, vem är jag att ha en åsikt, jag bryr mig själv extremt mycket
om detta.
Får man en like på sin pp blir man med äns lycklig, typ.
Likadant att varje gång man känner sig snygg så tänker man att idag är det
ett perfekt tillfälle att ta en ny pp.
Åh det låter så sorgligt bara.
Att människor ska döma efter en bild och inte personlighet längre.
Vad tycker ni?
Tack blogg.se för att ni tar bort all styck-indelning, ser fint ut nu...?

Kommentarer
Postat av: iiiden

först, JÄTTE fult utan styckindelning nu !?



i alla fall, detta med många likes är för dem som är hungriga efter bekräftelse. Jätte tråkigt, och speciellt när det är små flickor som lägger upp utmanande bilder.

Kan inte säga att min pp är världens påklädda bild, men jag har en topp som visar ryggen och själv anser jag inte att det är utmanande. "Mer klass att visa ryggen än något där fram"



De som har många likes har ju oftast extremt många vänner (runt 1-4000 och uppåt) och då tar de chansen och lägger upp något porrigt. Det är så tråkigt t om med mina vänner lägger upp bilder där dom förmodligen stått i TIMMAR för att få perfekt ljus och rätt pose så att brösten ska se stora ut. Det är skämmigt vårt samhälle!

2012-02-06 @ 14:48:08
URL: http://iiiden.blogg.se/
Postat av: Matilda Nyqvist

Åh Karin du är ju bara för bäst! Klockrent inlägg!

2012-02-06 @ 18:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0