Om att börja skolan igen:

Låg här i sängen och lyssnade på music och bara tänkte; och herregud!
Om bara tre dagar så går jag i nian!
Det känns som att det var igår man gick i sexan, eller till och med fyran. Man minns allt så starkt liksom.
När det här läsåret är över har man gått tio underbara år på lindåsskolan och bara tanken på att välja gymnasium och lämna allt det trygga bakom sig, det är konstigt.

Man har gjort oändligt många misstag, och jag mår dåligt över mycket jag gjort som har sårat människor jag verkligen bryr mig om. Men ibland finns det så många alternativ och vilket man än valde skulle ha sårat någon.
Tyvärr. Men Gud ska veta att jag ångrar mycket jag har gjort!

I alla fall så är ju allt slut om bara några månader. Hela åttan gick man runt och bara tänkte; "ååh är så trött på allt och alla efter 9 år..."
Men nu känns det mer som att man vill ta vara på den tiden som är kvar.
Och lära sig vilka människor man som verkligen finns där för en. Vem bryr sig på riktigt? Ibland kan man bli lite kluven när man tänker på det. Människor man känt hela livet förändras dag för dag och en dag känner du bara inte igen dem längre, vad hände?! Men ALLA kommer att förändras, vare sig de vill det eller inte.

Men liksom, betygen är så viktiga nu, allt man gör kommer ju att avgöra din framtid. Jag till exempel kan inte skita i matten som jag gjort i stort sett sen vi började lära oss siffror i ettan.
Ett E i matte sista terminen i nian, vad fan är det liksom? Snacka om press.

Nej, man ska nog njuta de sista dagarna av sommarlovet.
Sova ut, sen blir det inte mycket sömn liksom. Speciellt inte då jag måste åka till jobbet kvart i sju på helgerna.

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0