Today.

Idag var jag först och red Cefyr, världens finaste häst då!
Så himla go är han, och nu när jag har ridit honom ett helt år så
har man ju lärt sig "vilka knappar man ska trycka på" som man uttrycker
det i ridspråk.
Först red vi ett varv i billdalspark, därefter ett varv i trav på galoppslingan.
Sen red vi i paddocken, och han var skitfin!
Hoppade lite "åttor" över en upphöjd bom och gjorde lite omhoppningssvängar
för han blir så lösgjord av det, underbar dag var det också, soligt och varmt!



När jag hade ridit vid 2-tiden åkte jag hem och åt lunch, haha vaknade vid 11 så ja.
Då frågade mamma mig om jag skulle med på CJ's innebandymatch, och jag har inte sett
honom spela match på säkert 3 år, alltså en hel match, så jag följde med till Landvetter
och kollade på honom. Snacka om att jag blev stolt när han la första målet i matchen efter
2 minuter!
Tyvärr förlorade dem men CJ var asbra!

Och nu kom jag precis in efter att ha rensat landen i trädgården, det var sista avbetalningen
på min dator så nu är det jätteskönt att vara skuldfri!
Tog typ en timma så är så himla trött nu!

Imorgon ska jag och farmor först åka till Svensk ridsport och sen till Kungsmässan!
Jag hjälpte henne med hennes skrivare/dator så då sa hon att jag skulle få en ny
Kingsland tröja jag velat ha ett tag, och det är rea där också så kanske får med mig
något annat också, vill gärna köpa ett nytt schabrak i marinblått åt Cefyr, men får se hur
det blir!
I alla fall så ska jag köpa lite höstkläder också, om jag hittar något.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0