Cefyr!

Kollade igenom farmors bilder på macen och hittade en bild på mig och Cefyr!
Den är ett år gammal, och då tänker man på hur mycket man utveckats på
ett år!
Jag nu så rider jag 3 lektioner i veckan och 1 gång med Cefyr.
Men det är rätt ofta jag får rida mer också, vilket jag tycker är jätteroligt!
Cefyr är mina grannars häst som jag hjälper till med, och jag tycker
det är otroligt roligt!
Nu har man hittat knapparna efter ett år och det är det bästa som finns!
Imorgon ska jag hoppa Clear Round med honom, och gud vad roligt det ska
bli, längtar längtar längtar!
Han är så himla underbar den hästen, i början tyckte jag att han var rätt så svår,
men det var lite det jag gillade, att ha en utmaning att jobba med.
För ärligt talat, det är jätteroligt när ALLT i ridningen går bra, men man vill utvecklas
och nå nya höjder, och för att göra det behöver man en utmaning!
Inte bara det att han är lite svår sådär, utan också att han är så otroligt stor!
Tänk såhär, jag är 1,60 ungefär, och han är 1,70 i mankhöjd.
Att rida större hästar är ju också en utmaning.
Nu går jag i både hoppspecial och i en 4 på lektionerna, och då får jag bara rida
stora hästar.
Innan fick jag mest rida ponnyer för att jag är så kort.
Eller det gör jag fortfarande ibland, för det är ju så otroligt roligt!
Lite om ridning, hade tråkigt, men hoppas ni har det roligt, haha!
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0