Min bästa resa!

Har rest ungefär 4 gånger per år utomlands i hela mitt liv.
Så det är räääätt så svårt att välja ut den allra bästa, men här är de 6 bästa!

KENYA

När jag gick i 6:an så vafr vi en vecka i Kenya, på Masai Mara reservatet utanför Nairobi.
Det var hur häftigt som helst, vårt hotell låg mitt ute på slätten, och man bodde i lyxtält, det var
betong väggar typ, men mest tygväggar, svårt att förklara, men hur fint som helst!

På kvällarna vaktade Masaier utanför med långa spjut, en natt var det ett lejon 50 meter från där vi sov,
så man hörde den ryta när man skulle sova, men som tur var vågade den sig inte intill hotellet.

Varje dag åkte vi ut i en Jeep och tittade på djur, vi var 2 meter ifrån två lejon, hur coolt som helst!



NEW YORK

Jag var i New York förra höstlovet.
Man behöver nog inte säga så mycket - New York är New York!




BUENOS AIROS

Argentina är ett fantastiskt land, kulturen med hästpolo, läder och tango!
Att bara vara där är en livserfarenhet och en unik känsla!
Musiken är också en del av staden!



MAROCKO

Marrakech, en helt otrolig stad!
Jag älskar den arabiska kulturen och maten och allt!
Fortfarande är det den bästa lukten någonsin, den som alltid var där
i Marocko, det är svårt att beskriva, men det är en speciell lukt!

Vi red kamel i Sahara Öknen och ut lunch i en ökenby.
Sen hade vi en guide och gick i de små gränderna inne i staden.
Hur coolt som helst, när jag blir stor vill jag lätt ha ett marocko-inspirerat
rum!

En av de bästa resorna någonsin, åk dit säger jag bara!




RIO DE JANEIRO

Asså Rio, Brasilien.
Den resan var nog bäst av dem alla, helt fantastik!
Den staden glömmer man aldrig, så himla härlig.
Kulturen, känslan, människorna, staden.

Sola och bada på Copacabana, en av världens mest kända stränder.
Gå på samba show. Dricka från en färsk kokosnöt.
Stå på toppen av berget med Jesusstatyn.
Åka upp med linbana till sockertoppen.

Känna på känslan och pulsen av denna stad, det är något helt unikt!





GALAPAGOS

Var där när jag gick i förskoleklass, fantastisk resa!
Det finns sjur på de öarna som bara finns där!
Man kan snorkla med hajar, för de är snälla där, konstigt men sant.

Vi var på ett kryssningsfartyg och det var supercoolt!






Dag 1 - Bilder på mig från när jag var liten
Dag 2 - Min favorit årstid och varför.
Dag 3 - 5 saker jag vill göra innan jag fyllt 30
.
Dag 4 - Min bästa resa

Dag 5 - Mitt favoritprogram och varför.
Dag 6 - Bästa filmerna enligt mig.
Dag 7 - En bild på mig själv för exakt ett år sen.
Dag 8 - En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 9 - Typ av killar jag faller för.
Dag 10 - En person jag vill träffa just nu.
Dag 11 - Om jag fick välja så skulle min framtid se ut såhär.
Dag 12 - En dålig vana som jag helst hade varit utan.
Dag 13 - Mitt drömjobb.
Dag 14 - Något jag ser fram emot
Dag 15 - Min familj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0